Vyjádření Davida Lipky k dopisu Martina Holmana

25.04.2012 00:00

Dobrý večer z Turína,
jsou věci, které bych raději řešil osobně, ale protože jsem 1200 kilometrů daleko a ještě nějakou dobu budu, nezbývá mi než psát. Po celou dobu, co jsem pryč, ke mně doléhaly různé prapodivné zprávy o tom, jak se mění atmosféra na fakultě, co kdo o mně šíří, že jsem měl říci či udělat. Někdy to bylo zábavné a někdy mě to štvalo. Zařekl jsem se ale, že svůj čas tady strávím produktivně a různým "chodbovým řečem", domněnkám a drbům nebudu věnovat pozornost. Dnes večer mi nicméně už tři studenti přeposlali email, který jim a dalším rozesílá syn prof. Holmana. Na ten už reagovat musím. Obviňuje mě, že vedu jakousi skupinu mladých vzbouřenců, která se pokouší o nepřátelské převzetí fakulty pomocí zrady na otcích zakladatelích. Kdyby šlo jenom o mě, asi bych to opět přešel. Protože ale tento email vytváří mezi studenty strach z toho, jaká že pohroma se to na NF valí, reakci si odpustit nemohu. Přijde mi hloupé posílat vysvětlující emaily studentům, tak píšu aspoň vám, s nimiž jsem po dobu uplynulých 9 let fakultu společně a věřím i úspěšně měnil.

Je pravdou, že se mi spousta věcí na fakultě nyní nelíbí. Ale všechny mé námitky jsem vždycky říkal přímo těm, kterých se týkají. Myslím, že pan děkan zásadně pochybil, když změnil praxi přidělování doktorandů na katedry, myslím, že stejně pochybil, když nominuje navzdory dohodě studenty prvního ročníku na výuku 55f102, nesouhlasím s jeho rozhodnutím o zablokování změny Ekonomické propedeutiky, nesouhlasím s jeho konceptem bakalářských seminářů na oboru HP, nesouhlasím s tím, že blokuje vyplácení některých odměn z rozpočtu naší katedry, často zásadně nesouhlasím s jeho hodnocením kvalifikačních prací a asi i se spoustou dalších věcí, na které si teď večer nemohu vzpomenout. :-)
Ale vždycky jsem mu to říkal, stejně jako všem ostatním dotčeným. Z toho, že si nemyslím, že by pan děkan či kdokoli jiný byl neomylný,
ale neplyne, že bych se účastnil nějaké revoluce či ji dokonce vedl. Jaká jsou tedy fakta. Naše katedra neměla dlouhou dobu v senátu žádné zastoupení. Marek Hudík se to rozhodl změnit a kandidovat. O jeho kandidatuře Pavel Chalupníček, který mne zastupuje, poslal členům katedry informační email, upozorňující na termín voleb a na skutečnost, že člen naší katedry kandiduje. Nikoho jsem neobvolával a nikomu neradil, koho má volit. Toť vše za naši katedru. Vím o kandidatuře některých mých bývalých studentů z ekonomické analýzy a
držím jim palce, protože patří mezi elitu, kterou by se fakulta měla pyšnit. O tom, jaké názory chovají k osobnostem Ševčíka, Schwarze,
Holmana a dalších, abych parafrázoval Holmana mladšího, nic netuším a upřímně mě to vůbec nezajímá. Vím také o kandidatuře Jiřího Schwarze a Pavla Potužáka, který mě emailem oslovil s žádostí o můj hlas. Tu jsem ale musel zdvořile odmítnout. Nic jiného nevím, volbami nežiji a revoluce nevedu.

Snažím se neinterpretovat mail syna prof. Holmana jako další skládanku do absurdní konstrukce o generačním střetu, o níž se mě mnozí opakovaně snažili přesvědčit. Nikdy jsem jí nevěřil. Teď už jsem si však jistý daleko méně. Přeji si, aby se jednalo - jak říkají mladí - o "úlet" zbloudilé studentské duše. :-) Snad se po volbách situace uklidní, paranoidní představy o tajných spiknutích vymizí a budeme zase fungovat jako civilizovaní lidé. :-)

Mějte se,
d.

—————

Zpět